DO STARTU ZÁVODU ZBÝVÁ:
|
00
dnů
|
00
hodin
|
:
|
00
minut
|
:
|
00
sekund
|
Jménem všech Krakenů děkuji všem fanynkám a fanouškům za neutuchající podporu. Vaše příspěvky nás bavily a poháněly vpřed. Pavlíno, Katko, Máro, nejmladší Máslo, Jířo, věrné fanynky ze Slezské i nové ze Spálené, zkrátka všem moc děkuji.
Děkuji všem členům posádky za to, že jsou. Super parta, super výkon. Bylo mi ctí s Vámi plout.
Děkuji všem kamarádům z ostatních posádek a soupeřům za výborný závod a možnost se potkat.
Tak ahoj příště
Tomáš Mottl
a je to za námi. radost, pocit hrdosti z etapové bedny, propocené spodní prádlo, únava, zasviněná kuchyně. když jsem šel včera ve čtyři hodiny ráno spát, tajně jsem doufal, že zbývajících 15-18 mil bychom mohli zvládnout rychle a snídat budeme již v marině. jenže vítr ani výplata nepříchází vždy na zavolanou a tak nás do cíle čekalo ještě poctivých osm hodin práce ve flautě a drobném vánku. mraveční práce s plachtami, ruční tvarování kosatky na přídi, taktický odklon na moře, zákaz nekoordinovaného a nahodilého pohybu na palubě, to vše způsobilo, že jsme se posunuli do čela pelotonu stíhajícího dvě uprchlé lodi. poslední dvě míle do cíle byly pak nervydrásajícím dramatem, kdy jsme hypnotizovali loď číslo 32 jedoucí v našem stínu, a jejíž kapitán ne a ne usnout. naštěstí závěreční spor celé posádky, z jaké straně objet cílový ostrov dopadnul dobře, protože trval tak dlouho, že vyloučil z manévrovacích důvodů jednu z variant, a prostě jsme musel jet tu nejkratší možnost. Loď č. 32 olizovala naši záď, ale my s hurónským pokřikem slavili třtí flek. Dvě kola oslavných panáků, poslední kousek míša řezů, páté celkové místo. pozdní oběd v kezu, odpolední spánek a večer promítání nespoutaného djanga, něžné otrokářské love story, kde počet mrtvých směle konkuruje arnoldově filmu kobra.
dnes nás čeká už jen večerní vyhlášení, právě absolovujeme pozávodní vyjížďku, na palubě probíhají anarchistické debaty o vyzkoušení v dubrovníku zašitého genakru, kapitán zatím tyto snahy brzdí, ale i tak si nejsem jistý, zda účet za napáchané lodní škody je konečný. není jednoduché udržet si závodní výsledky, kvalitu jídla či blogerských příspěvků. prostor na lodi je zaplněn osmi maxi egy, které je někdy těžké stmelit v jedem názor, nedejbože směr jízdy. na lodi pak zaznívají věty typu – “já tu plachtu teda přitáhnu, ale upozorňuji, že to není dle mého nejlepšího svědomí“ (vilda) nebo „já jsem stejně zvyklý, že mne nikdo neposlouchá“ (ježura). proto je nesmírně důležité, že naše křehké chlapecké duše foukáte a hladíte vy svými příspěvky. děkujeme za vaši podporu, fandění a hubany na dálku. slibujeme, že se rozhodně nezměníme.. toto je poslední zpráva z lodi č 17 kapitána horáka. kuchyň hlásí flautu, utěrky volně vlají. váš svatopluk insbruck kuřátko. over
p.s. pokud se ještě najde čas, vyvěsím pár fotek charakterizující základní události této plavby.
Přátelé, kamarádi!
Náš dvanáctý ročník Velikonočky je minulostí. Dlouhou dobu to vypadalo celkem slušně, konkrétně až k Žirje, což bude zřejmě další ostrov, jehož jméno se na palubě YCT nebude smět vyslovit.
Ale popořádku. Start do druhé etapy se Romanovi opět povedl a na čele jižního křídla jsme se se šestkou vydali k Itálii. Jak jsme již dříve uvedli, byli jsme kuchařem donuceni ke změně trasy a cestou k severnímu křídlu se u Mljetu krátce potkali s trojkou a pověsili se za pětku v Mljetském kanále.
Foukalo slušné jugo, v kanále bez vln, pohoda. Před Korčulskou tryskou si Ledy vymodlil její průjezd, silný vítr, klidné moře, exteriéry jak ze žurnálu. Situace se neměnila ani na konci Hvaru, perfektní jachting na druhé pozici za pětkou. Další šlág k Žirje již s vlnami a se šestkou v zádech, trojka zatím vzadu. Okolo půlnoci před Žirje se pořadí na čelních postech několikrát měnilo, chvílemi vypadalo až nebezpečně nadějně, než přišlo první použití Topper handicapu v letošním ročníku, které se nám ale krutě vymstilo. Soustředili jsme se na pětku, špatně vyhodnotili předpověď a vědomě (druhý, třetí i čtvrtý už jsme byli, chceme vyhrát) riskovali volbou jiné trasy, než zvolila trojka a šestka, pětku za zády. Již záhy po půlnoci jsme v Žirjanském kanále věděli, že je to zase v pr…., tak jako již mnohokrát.
Noční flauta rozhodla o tom, že nás po moři převálcovalo téměř vše a že nás po příchodu mistrálu čeká souboj s pětkou, který by byl pro nás jindy jistě velmi prestižním, ale v této situaci jaksi ztrácel na významu. Ale vypustit jej samozřejmě nešlo a tak jsme se okolo poledne valili k cílové čáře s dotírající pětkou za zády a s dalšími třemi loděmi, které nás sjížděly z návětří. Nevypadalo to vůbec špatně, ovšem jen do té doby, kdy nám asi 300m před cílem praskl výtah kosatky a my ji museli v čerstvém protivětru mezi ostrovy rychle stáhnout a použít jiný. Ztráta pozic byla neodvratná, neboť rozestupy byli minimální. To byl poslední dílek mozaiky naší letošní VR.
Náš výsledek, tedy celkově desáté místo, hodnotíme jako vždy pozitivně, jinak to ani neumíme.
Opět to byl super týden, skvělá parta, prima zábava a relax.
Zítra se potkáme s kamarády ze čtrnáctky na vodě, uděláme slávky, bouchnem šáňo, předáme loď, rozloučíme se na vyhlášení a povalíme domů.
Těšíme se na Vás doma a děkujeme za Vaše příspěvky a za Váš zájem o nás na letošní velikonočce...
další obrázky a informace zveřejníme na našich stránkách www.yctopper.cz
Za YCT z VR 2016
PPM + PL
všem našim fandícím příznivcům za podporu. Děkujeme všem, že nám drželi palce. Krásně jsme se svezli, i když naše umístění zcela jistě nikoho neohromí. Gratulujeme všem kamarádům v ostatních posádkách k umístění a šťastnému dojezdu do cíle. Vyjíždíme ještě na malý výlet na Zlarin trošku si prodloužit léto a užít si plachtění. Mějte se krásně.
Tak jsme konečně dorazili do cíle 2. etapy na slušném 21. místě. Několik "koleček" na oslavu už padlo, teď právě kotvíme v marině, uvaříme něco k obědu, osprchujeme se, ještě to zapijeme a vyrazíme zase na moře, kde večer někde zakotvíme.
Posílám slíbený odkaz na video z plavby k cíli: https://www.youtube.com/watch?v=aLaOxD-BU4Y
Děkujeme fanouškům za podporu!
S pozdravem posádka cirkusu Verich
Každý uzlík rozhodne, bojuje se o každý závan větru ....
Tak jsme se od předchozí relace posunuli o necelé 2 míle dál. Zaháníme trudomyslnost včasným zahájením léčby, jak jest patrno z naší fotodokumentace a jak radili mnozí odborníci z řad našich příznivců. Střídá se slunce a lehký deštík, který chladí naše tváře v barvách hradních zástav, spálené od včerejšího fičáku a slunce. Jak se zdá, strávíme v těchto zeměpisných šířkách a délkách ještě mnoho minut, než se k dosavadním meteorologickým jevům přidá alespoň slabý vítr. Vyhlížíme brízu, ale všude jsou jen samé borovice, voda a kamení. Kapitán hodlá réčkovat, tak jdem přestěhovat ten náš venkovní bar a držet sklenice s vínem, aby na lodi nenastala zásadní majetková škoda. Má pravdu kapitán, je třeba dělat obraty, abychom si tváře sluncem pálili rovnoměrně ze všech stran.
PS: Kapitán poněkud podlehl trimu. Ač posádka ignoruje jeho pokyny, je loď neustále udržována v pohybu. Máme to tu rádi.
Dobré ráno přejí flautoví jezdci z posádky č.14. Tak nějak jsme doufali, že by se nám flauty v této etapě mohly vyhnout - tak pěkně a nadějně to jelo. Ale je to mocnější než my. A tak si tu zas někde u ostrova Kaprije a Žirjě zastýláme. Ale je nádherné ráno, vzácná bríza přináší z ostrovů vůni bylinek a je to všechno takové krásně jadranské. Posádka vyvažuje a vede moudré řeči a snídá chleba se šipakem. Prostě pohoda. Užijte si ten další pracovní den i u vás doma :-). Musím běžet vyvažovat, papapa.
je krátce po třetí hodině ranní a já využívám klidnou plavbu k historickému blogování přímo z palubu, odkud už pár hodin zní unisono notoricky známý zvuk peristaltiky střev (vy už asi tušíte proč). Ale pojďme popořádku. Druhá etapy by se dala jednoduše pojmenovat jako napínavá. Kdo zná naši posádku, ví, že tryska je pro nás v každém roce povinnou volbou, naší pověstnou femme fatale velikonoční regaty, magickou černou dírou, která vás vcucne bez jistoty, leč s napětím a strachem, co bude dál. tentokrát nás vsála jako dobře promazaný vysavač a vyplivla v divokém větru olizujíc 40 uzlů, se zadobočními vlnami a strachem kapitána vykřikujícího tu a tam „pomoc, pomoc“. dali jsme mu kolu s rumem na uklidnění, na chvíli zrefovali, vítr se utišil, vlny však zůstaly a kuchař se vydal do podpalubí vařit večeři – čočku s vymazlenou uzenou kýtou, karamelizovanou cibulkou a okurčičkami. po pár minutách v podpalubí pochopil, že péct kance v marině umí každá trouba, a objevil nový trend vaření nazvaný extreme cooking. základní pravidla jsou následující – nepustit nůž z ruky, neboť po pár sekundách může letět volně salonem okolo hlavy. nenechávat žádné věci na pracovní lince, jelikož ta se s každým pohybem lodi mění v lední revue a hlavně monitorovat zvuky a vyhledávat v řevu z paluby klíčová slova jako např. halza či obrat - obojí znamená pro kuchyň bezpečnostní riziko. leč dílo dokonánáno, všichni si pochutnávají a já vím, že dnes v noci nebude nikomu ve spacáku zima.
na začátku noci se většina pole sjela ve velký peloton a vlčáci nám štěkají na záda. snažíme se různými taktickými manévry některé setřást, jiné dojet. vítr se mění z juga na slabý mistrál, poslední hodiny budou ještě zapeklité. jdu spát a vy nám držte palce. sváťa insbruck
Po delší odmlce se hlásí posádka cirkus Verich. Po poměrně vydařeném startu jsme se během dne museli vypořádat s několika prekérními situacemi. Nejdříve jsme měli "rozcvičku" v podobě namotané rybářské síti na kormidle. Po rozcvičce přišlo na řadu připevnění lodní lávky ke kosatce, tak aby nám provizorně posloužila jako "peň", když jsme měli zadní vítr a chtěli držet kurz. Bohužel netrvalo dlouho a praskla nám otěž kosatky, přičemž provizorní "peň" vylítl a museli jsme ho komplikovaně sundávat v silném větru a pěkných vlnách. Po instalaci nové otěže kostatky začal foukat hodně silný vítr a tak jsme byli nuceni začít refovat. Během refování kosatky jsme zjistili, že se nám zamotal volný výtah genarku na rolfok. Museli jsme stáhnou kosatku a přibližně 25 min jsme rozmotávali namotané lano.
Nebýt těchto situací, tak bychom se asi trochu nudili a víc doplňovali pitný režim, tudíž by to vyšlo nastejno :) Takhle jsme alespoň měli o zábavu postaráno a navíc jsme viděli želvu :D
Až zítra dorazíme do Murteru, tak podáme zprávu a možná i nějaká videa z plavby ;)
S pozdravem celá posádka
že plavba tryskou má v posádce pouze jediného příznivce, ten nezná našeho pomocného zpravodaje, hlavní balast a rejžu Ledyho, který o její průjezd za denniho světla žadoní už drahnou řádku let.
teď se tedy jdeme soustředit na průjezd.
za YCT Ledy. Ahoj.
Kdo by si snad myslel, ze palačinky byly hlavní chod, toho by Mára stejnë jako nás vyvedl z omylu famózními španělskými ptáčky s rýží.
Máro děkujem....
... se o5 povedly.
na obrázku jsou před závěrečným finišem bruselskou šlehačkou a čokoládovým zdobítkem.
Přátelé, kamarádi...
naši postartovní diskuzi o variantách trasy plavby rázně utnul náš palubní kuchař Mára.
vylezl z kuchyně s díží těsta a řekl, že jestli má ty palačinky (Reccette de pate á crêpes) dodělat, musíme s tím méně houpat.
A hned bylo jasno.... za ostrovem nehoupá.
Západ slunce u ústí řeky Dubrovačky
Pohled na Dubrovník
Pohled po proudu řeky Dubrovačky
Pohled z kostela na ACI Marinu Dubrovník
dobré středeční ráno. odložení startu na dnešní den poskytlo naší posádce významný kus volna. ten se přetavil od brzkého dopoledne ve food and wine marina festival. s desátou hodinou jsme spustili košt dingače, což je náš chorvatský favorit v omezeném segmentu konzumovatelných červených vín. ochutnávka nabrala takový drive, že jsme vytvořili plynulý transportní kanál mezi palubou a příslušným vinným regálem v místním obchodu. na oběd byl dle názoru 7 food kritiků gastronomický vrchol plavby – pěčená kšánova kančí kýta, petrželové brambory s mrkvičkou na másle a tymiánu. talíře vymeteny, kuchař se dingačovsky tetelil blahem, kávička s míša řezy jako luxusní tečka. odpolední osobní volno vyplněné individuálními procházkami po okolí, večer motivační promítání osmi hrozných - romantického filmu o tématu mezilidských vztahů za časů aba lincolna.
je těsně po startu druhé etapy. od brzkého rána již probíhají filosofické debaty, kudy poplujeme. přání je otcem myšlenky, což v našem případě znamená, že meteo předpověď dokážeme přetavit v jakýkoliv plán plavby všemi směry, třeba i do albánie. teoreticky totiž platí, že kudy poplujeme, tam bude dle předpovědi určitě foukat. při vzpomínce na loňský rok, kdy jsme za podobných předpokladů strávili první půlden ve flautovém bazénu, tajně doufám, že se chlapci z meteo ústavu notně polepšili. každopádně zatím moc nefouká, kuchyň jako vždy přispěje jediným možným způsobem – jdu namočit čočku. sváťa
Dobré ráno všem doma. Včerejší výlet se vydařil, i večerní promítání našich předešlých regat a k tomu ujídání pečených kolen. Teď jsme ale ve smrti, vrčí motor a my za chvilku odjíždíme na start. Držte nám palce, startujeme v 8. Dnes bude asi drobet víc foukat a houpat ........
Dobre rano z Dubrovniku. Vstavame, balime a chystame se na start v 8. Drzte palce, at nam to jede,dekujeme!
Přátelé, kamarádi, Topperáci a příznivci YCT !
Po mnohých výčitkách o nedostatečném podávání zpráv z lodi MH47 se hlásíme s vysvětlením a krátkou rekapitulací uplynulých dní.
Pravdou je, že standard let minulých je letos těžké dodržet, neboť předseda je díky rýmičce indisponován ve všech směrech a ve volných chvílích se tak na palubě věnuje více léčbě a méně popisu průběhu naší účasti na letošní VR.
Páteční nájezdní mejdan na palubě MH47 byl zahájen v pozdním odpoledni naražením prvního sudu PU a pálenkovým welcome drinkem, následovala konzumace uzenářských pochutin, které na palubu poslal kapitánův zeťák, abychom mohli náležitě podpořit zapití jak Mácových čtvrtečních narozenin, tak i toho, že udělal z našeho kapitána „dědka“. Během pařby v kokpitu se k nám přidala i spřátelená posádka MH48 v kompletním složení a tak se na prostoru o ploše cca 5m2 sešlo 17 jachtařů a bylo moc a moc veselo. Po půlnoci jsme se pak přesunuli do podpalubí, kde to dunělo ještě pár dalších hodin, a to i za vítané účasti pořadatelů. Bylo to intenzivní, bylo to hlučné, bylo to náročné, ale stálo to za to!
Sobota nám začala deštěm, ale po obědě jsme si vyjeli chvíli na vodu, vyzkoušeli genakr a zkontrolovali loď. Vpodvečer jsme po slavnostním zahájení dopili druhý sud PU a po zkrácené verzi mejdanu se vrhli odpočívat před startem VR.
V neděli jsme se probudili do krásného počasí, vyrazili na start a v deset hodin jsme spolu s ostatními protnuli startovní čáru a vyrazili směr Dubrovník. Romanovi se tradičně povedl start a tak jsme se většinu dne pohybovali na čelních pozicích. Krásně foukalo a s genakrem jsme se dostali k západnímu cípu Visu už v brzkém odpoledni, abychom pak průjezdním bodem u Korčuly projeli před setměním na krásném čtvrtém místě. Během noci se pořadí různě měnilo a ráno jsme se podél ostrova, jehož jméno je na palubě YCT zakázáno vyslovovat (Mljet), blížili k Dubrovníku na třetí pozici. O tu jsme v přímém souboji pár hodin bojovali s MH49 a nakonec nikoho neohrožujíc a nikým neohrožováni protnuli cílovou čáru před Dubrovníkem v pondělí okolo jedné odpoledne jako třetí. Bylo to super a další hezké okamžiky před námi.
Těmi byly po přistání v marině volná mola, čisté sociálky, odpočinek a vpodvečer tradiční Márova dubrovnická kačena!!! Ta naladila naše chuťové pohárky na točeného Guinnesse a tak jsme se vydali na oblíbenou akci IMAGINES, kde jsme se k našemu stolu pro devět po několika černejch vešli opět i v sedmnácti. Prostě opět povedený večer!!!
Úterý jsme pak po rozhodnutí pořadatelů odložit start na středu, věnovali odpočinku, někteří i aktivnímu, a teď se již chystáme na trochu spánku, abychom vám zkusili udělat radost i v druhé etapě a třeba i celkově. Díky všem podporovatelům, Topperákům a jejich bližním zvlášť a držte nám palce!
PPM a PL
Posádka zdraví z volného dne, na obědě pod pevností Dubrovník..... Jelikož morálka mužstva klesala, zavelelo se na moře !!!
Dekujeme priznivcum nasi posadky za povzbuzovani. Ano opravdu jsme byli prvni, kdo dorazil do cile. Prvni z tryskaru :-) Jiste jste si vsimli, ze jsme trosku vahali, nez se do trysky vydali, ale nakonec to byla jasna volba a nebyli jsme sami. Z naseho ctyrlodi pratel Korculske trysky jsme byli prvni. Jen za to asi nebude diplom. Nevadi, vytiskneme si ho v Praze sami :-)
V navalu zavodeni jsme dnes rano odnesli nas podomacku sesity genakr k panovi plachtarovi a ten nas pochvalil, jak jsme to pekne udelali. Nicmene to samozrejme rozriznul a chystal se to udelat ponekud profesionalni metodou. Pote se ale genakry zrusily, takze jsme ho vzali zpet a mame zase rozervanej genakr a nasi sici chlouba je kdesi v kosi pod jeho stolem.
Cast posadky se dnes vydala proizkoumavat okolni kopce nad Dubrovnikem, cast se vydala prozkoumavat romanticka zakouti s restauracemi a konobu Vimbula na brehu reky Dubrovacky. Oboji melo neco do sebe.
Romantika z Vimbula bambula ...
Zdravím všechny mé milé kolegy do BossCanu, děkujeme za zprávu, měli jsme poruchu, ale dojeli jsme první etapu. Dnes zdravíme z prosluněného Dubrovníku, držte nám palce zítra od rána při cestě zpět.
Zdraví Michal (Pilátová)
Zdravíme všechny své příznivce, momentálně z Dubrovníku. Včera jsme genaker zprovoznili v korčulské flautě chvíli po východu slunce. Znovu jsme protáhli výtah genakru a mohli opět do závodu. Kdyby tedy aspoň trochu foukalo. Nakonec se trochu rofoukalo i v trysce, tak jsme vyjeli. Oprava výtahu proběhla úspěšně, nicméně šekly na jiných částech takeláže postupně vypověděly službu. Ale opravy probíhaly průběžně. Do cíle jsme nakonec dorazili ještě za světla a ještě na cílové čáře bojovali s další posádkou. Úspěšně. V marině nám přidělili soukromé molo daleko ode všech a nejblíž k tomu nejpotřebnějšímu (modří vědí), což zaručovalo docela klidný spánek po probdělé noci. Večer jsme vyjeli ještě na kratičký výlet do starého Dubrovníku a s našimi přáteli z YC TOPpPER (posádka č.1) dali pivko v irish pub - pověstné imaguiness. Dnes se již rekreujeme v Dubrovníku, připravujeme sebe i loď na zítřejší ranní start. Zajedeme si na zmrzlinku, pelinkáč a kafčo do města a půjdeme spát. Takže, naši milí, drazí, blízcí a nejbližší, všechny vás pozdravujeme.
Dva zničené šekly, rozlomená kladka na Tack Line a nakonec i natržený genakr....
jeho úspěšná oprava nás značně zdržela, na obrázku Ivoš a Roman...
Technické problémy se nevyhnuly ani našim kamarádům z MH48, kteří s námi v kompletní sestavě absolvovali nájezdní mejdan a toho času ještě bojují na moři. Timto je zdravíme a přejeme hodně úspěchů v jejich počínání...
Naše díky patří take vsem našim příznivcům, zachovejte nám přízeň i nadále.
rekordní čas první etapy logicky způsobil minimum času na příspěvky, tak se na nas nezlobte...
zatím ahoj PM, PL...
Start do první etapy v podání našeho trimera byl výborný, stejně jako rychlý yachting k Visu. I kormáš Marcel si ho náramně užíval, jak ukazuje přiložený obrázek
S následujícími halsami nastaly prvni technické problemy....
Přátele, kamarádi,
Dubrovník je dobyt!
Letos s ješte lepším výsledkem než kdy dřív, tedy na třetím místě. Další dubrovnické tradice jsou v běhu, v troubě se peče Márova kachýnka, jako desert připravuje pudink ze dvou litrů rumu a po opulentni hostině na palubě MH47 bude následovat známá dubrovnická zastávka se zažitým názvem IMA GUINNESS, čti Imagines...
ještě se ozveme.
PM,PL.
Tak genakr sice vydržel poslední plánovaný obrat směr cíl, ale po pár minutách všechny lepící pásky povolily. takže sbaleno a jedeme s kosou notně pomaleji. jsme jak tramvaj na okruhu formule 1 (fanánek ví...). do cíle cca 4 míle. sváťa
A konečně výsledek zde :) Doufáme, že nám bude vítr přát a záplata vydrží alespoň do Dubrovníku. Konec hlášení
S pozdravem Jofre a celá posádka
Jako kopyto nám posloužilo ráhno...
Podáváme hlášení o akci "oprava genakru":
Po ranní rozcvičce, snídani a taktické poradě jsme se rozhodli zkusit opravit (zalepit) roztrhlý genakr. Nejdříve jsme usušili mokrý genakr, detailně zanalyzovaly rozsah poškození a rozhodli se použít k zalepení metodu "fishbone" :) Vítr se uklidnil a my se vrhli do zalepování. Jakmile jsme zalepili genakr, vítr se opět přihlásil (cca 10 uzlů) a tak jsme vytáhli genakr a napjatě pozorovali, jak naše týmová práce obstojí v praxi...
Dobré ráno přeje celá posádka Sikici,
po včerejším "handicapu" s roztrženým genakrem a téměř bezvětrné noci, nám byl dnes po ránu vítr nakloněn. Jako důkaz přikládáme fotku a odkaz na krátké video: https://www.youtube.com/watch?v=V3mBzQuDw7s
K snídani jsem připravil čaj, ovesnou kaši, mussli a sušené ovoce, což někteří členové posádky úplně kladně neohodnotili, takže jsme to poté museli "zajíst" ještě šiškou salámu a zapít pár plzničkami :)
Slunko svítí, vítr slábne, ale nálada sílí :)
Pozdravuje celá posádka
Jofre
..... díky naší úplně nejvíc nejodvážnější Kačence ..... Tak teď jen aby začalo trochu foukat :-)
mám rád, když po prožité krizi a několika hodinách postraumatického syndromu zavládne opět na palubě bojovná nálada. mám rád, když v momentu největší rychlosti kormidelník jednoduchou aritmetikou vypočte dobu dojezdu do cíle v několika hodinách. všichni se pak zatetelí blahem, ikdyž ví, nic takového nenastane. mám rád, když posádce chutná večerní jídlo, protože hodina a půl v náklonu, ve vlnách a za neustálého halzování mi spíš připomíná pobyt v bubnu tatramatky než vaření v kuchyni. mám rád, když si mohu při noční službě na palubě připomenout mladická léta u hlavasky a piana. kapitán mne pak odmění zodpovědným úkolem vyseknutí lana kosatky při halze. mám rád, když plujeme do itálie pro vítr a on nakonec příjde. mám rád, když hvězdy s mléčnou dráhou usnou, slunce se líně vyhoupne na mljetem a moře je ocelově modré. mám, rád, když si kluci při střídání v sedm ráno nevšimnou, že jdu ještě na chvíli spát, a nevykřikují provokativní věty, jako „mám hlad a kde je čaj“.
genakr jsme nakonec zalepili, protože jak se říká – žádná díra není tak velká, aby se nedala pořešit. na večeři byl hovězí steak od kšány, šťouchaný brambor a falešná tatarka ze zakysané smetany, kterou ježura dopoledne mistrně zasedl. přes noc jsme využili mírného větru, trénovali jízdu se zalepeným genakrem, rozmotávali zamotaný genakr a nakonec i výtah genakru zamotaný pro změnu do kosatky. neboť trénink tříbí charakter a nechává zapomenout na životní zbytečnosti jako je únava, hlad a alkohol. je půl osmé ráno, pohybujeme se okolo 12 místa.. tak už vstávejte a napište nám, osmi hrozným, pár něžných slov. sváťa
Rekapitulace dnesniho dne je tato:
V 10 hod. jsme vyrazili do krasneho jachtarskeho pocasi. Ve 13,50 jsme prisli o vytah genakru (pretrzeny v miste, kde ze stezne vychazi). Instalovali jsme nahradni vytah a pokracovali s genakrem dal. Nasledne doslo se na lodi objevily tyto problemy:
- leve kormidelni kolo prestalo fungovat, protaci se (mame nastesti porad prave a rezervni pinu)
- praskl sekl u leve oteze hlavni plachty
- opakovane se otevrely sekly otezi genakru, sekly jsme vyhodili a vazeme je na dracak
- nefunguje rektifikave outhalu
- v kylu se objevila voda, cerpame ctvrtou hodinu bez prerušeni, vody neubyva. V kokpitu jsme si nachystali pro vsechny pripady liveraft. Ochutnat, jestli je voda slana, vsichni v posadce odmitli, tak ted varime dva litry v hrnci, jestli bude na dne sul nebo neco jineho.
Prestoze nas docela bavi delat palubni inzenyry, kdyz je toho moc, unavi to. Stare Bavarie prekvapovaly mene, krome chatrnych spinakru a obcas nejake kladky. Nove lode maji vetsi stul v kokpitu, to je asi jedina priorita vyrobce.
S omluvou za trochu skepse v pozdni noci
Ondrej Gattermayer
Po zkušenostech z loňska letos chceme zdvojnásobit hlavně kulinářský zážitek a proto sebou máme dva šéfkuchaře
Z nepravidelného food blogu "Óňa informuje" posíláme pár fotek z dnešniho obědového menu, podávalo se:
Konfitovná farmářská kachna od sedláka Vacka, bramborový kynutý knedlíček a červené a bílé zelí
A jako zákusek: Lipenský koláček a káva (pravděpodobně irská)
PS: Zdravíme Rudu
Přišli jsme o výtah genakru.
tak nám paní mullerová roztrhli genakr…. čtvrtou hodinu plavby po startu, na zadobočák, při vlnách jsme podlehli dvěma nenadálým spinoutům, přičemž ten druhý nám způsobil několik podélných trhlin… nálada na lodi na bodu mrazu, neboť pouze s kosatkou, která má poloviční plochu, už jedeme trošku jiný závod. trojice zkušených námořníků vilda, ježura a libor se pak snažili rozpomenout na tradici švadlen od bati či op prostějov, aby vytvořili ze zbytku našeho genakru něco, co bychom mohli ještě použít… zrovna jsem servíroval na oběd pizzu a je to stále na pizzu, jenže s háčkem… tož uvidíme. sváťa
Máme, bohužel, smutnou zprávu pro naše fanoušky... Přetrhl se nám výtah od genakru, takže pokračujeme na geňu a hlavní plachtu, ale bojujeme a hledáme jiné řešení.
Takže abyste věděli, co se u nás děje, že se tak propadáme pořadím. Je to prosté - jsme bez výtahu genakeru, tudíž jedeme jen s kosou a hlavkou. Alternativa nás nenapadá - žádný rezervní výtah není k mání. Snad jen, ýže by začalo foukat jina, v prospěch naších plachet.
TaK jsme si řekli, že už máme dost pěkných fotek plachetnic z dálky, odhazujeme zátěž a začínáme závodit! ;) Bft.
Start je za námi, my se hlásíme na příjmu a doufáme, že jste s námi!
Holky jedou!
vážení přátelé dobrých a silných větrů. když už je něco po páté, tak by se to dalo směle nazvat tradicí. loď kapitána horáka se tedy již tradičně hlásí z velikonoční regaty, tentokrát pod číslem 17. tradiční je i testosteronová část posádky ve složení – kapitán sheldon, kliďas vonťas, kafař pavel, vilda trimmer, větší ježura, proutěný libor a já kuchař. něžné residuum naší grupy, áňa, se dostala vlastní vinou do stavu, který není slučitelný s náročným povoláním námořníka. jelikož se během včerejší noční pijácké diskuze nikdo nepřiznal, domnívám se, že původce tohoto jiného stavu nebude z naší posádky (tímto zdravíme áňu). naštěstí je úbytek v naší posádce vykompenzován oskim, který je převtělením mladého bodrého energického býka s pozitivním vztahem k plachtám a alkoholu. Suma sumárum bych naši letošní ekipu připodobnil k filmu osm hrozných, minimálně vzhledem k tarantinovským konverzačním tématům, které se již druhý den vedou. mezi ty nejbizarnější patří dětské vtipy, debaty o placentě, ženách obecně a nemanželském sexu jakési tajemné KK.
letos nám organizátoři připravili překvapení v podobě nových lodích. jedeme na bavárce 46, tedy mnohem větší lodi určené pravděpodobně především pro německé, hygienou posedlé seniory. Veškerý volný prostor plynoucí z větší velikosti lodi byl totiž zužitkován na sprchy a toalety, kapitánský stolek zmizel úplně. jako kuchař si však vůbec nemohu stěžovat - kuchyň je hezká a taková nová, do ledničky by se vlezla i půlka prasete a trouba voní novotou. zásadní změnou oproti loňsku je osazení lodi genakrem namísto spinakru. laikovi to asi nic neřekne, ale my cítíme, že roky tvrdé práce s pňem, otěžemi, ježurovým zlomeným malíčkem či nekonečné diskuze nad trimováním budeme muset přetavit do nové dovednosti s něčím, co má v podstatě jen jeden volný cíp k manipulaci, což je pro naši grupu tak strašně málo.. nyní už tedy druhý den pomalu trénujeme genakrovou halzu a jde nám to především proto, že nefouká téměř žádný vítr. leč zítra již bude vše naostro a naše přičně pruhované svalstvo takticky ukryté po celý rok pod tukovými valy vyrazí rázně směr dubrovník. závodu a martinovi houskovi zdar! sváťa insbruck
Posilame pozdravy vsem nasim fanouskum z Murteru v jiz kompletni sestave. Mame za sebou prvni noc na lodi, ceka nas trenink na nove siroke lodi MH 39. J.
Zdravíme všechny fanoušky VR!
Letos již potřetí vyplouváme v částečně pozměněné sestavě, ale s nadšením, jako by to bylo pro všechny poprvé.
Pro případ, kdyby někdo netušil, okdud se vzal název našeho týmu, přidávám fotku z roku 2014 a zdrávím tímto našeho čestného kapitána T.K!
Bft.
Ahoj, máme 2 volný místa v autě (VW Passat) na velikonoční regatu 2016.
Odjezd z Prahy v pátek 8/4 večer, zpátky po závodě. Cena se určí sdílením nákladů na cestu. Pokud byste měli zájem, prosím pište na bursap@email.cz, nebo volejte +420 602 186 296.
Ahoj Pavel Burša